Ungdomsverksamhet

Karlstads Katolska Ungdomsförening vill att ungdomar ska kunna fördjupa sin tro, hitta gemenskap med andra katolska ungdomar och växa som människor.
Vi söker nu efter någon volontär som skulle vilja bli ungdomsledare och erbjuda olika aktiviteter och en plattform där ungdomarna kan få ställa frågor, lära känna andra och känna en kyrklig gemenskap med Gud i centrum.
Denna person bör vara en praktiserande katolik som vill hjälpa andra, vara ung själv, konfirmerad och som kan presentera en arbetsplan för församlingens administrator om hur verksamheten skulle se ut, inte bara lösa planer.

Hela Karlstads Katolska Ungdomsförening är medlem i Riksförbundet Sveriges Unga Katoliker (SUK), en levande gemenskap för ungdomar som de som bor i Värmland gärna får ansluta sig till. Man kan också bli personlig medlem och så ta del av information om vad som är på gång.

Om stiftets åtgärder för barnens och ungdomarnas trygghet kan du läsa här. och här.