Aktuellt denna vecka

Varje vecka

• Tills vidare ingen söndagsmässa kl. 9.00; i Karlstad endast högmässa kl. 11.00.

• Tills vidare inga mässor på vardagarna.

• Under sommar/semesterperioden inga körövningar.
    Kören övar på söndagar, i mån av körledare.

Matej ställeföreträder Ada som körledare under hennes mammaledighet.

• Sökes någon som vill ta hand om församlingens bibliotek, så att böckerna kan lånas ut efter högmässan.

• Expeditionen är öppen tisdag kl. 16.00–17.00,
    kontakta på telefon
    054–15 44 03 för att boka tid för besök.

• Expeditionen och prästens rum har flyttat till 2:a våningen (= 1 trappa upp) och nås nu genom ingången på Eneströmsgatan 7.
    Vid behov av hiss (som finns innanför norra ingången, Tingvallagatan) vänligen ring
    054–15 44 03.

Inför Höstens undervisning

Föräldramöte

• Den 18:e augusti (efter mässan) hålls ett föräldramöte inför höstens katekesundervisning för barngrupperna och konfirmander.
Inför kommande 10-årsjubileum

Gemensam städning av kyrkan

Inför kommande 10-årsjubileum vill vi se till att kyrkan är i så gott skick det går och välstädad. Vi behöver därför ha en gemensam städdag, vilken planeras avhållas lördagen den 23:e november. Kyrkan är vårt gemensamma ansvar och vi behöver alla hjälpa till att hålla den i vackert skick. Avsätt detta datum för att hjälpa till i kyrkan.