Aktuellt denna vecka

Varje vecka

• Tills vidare ingen söndagsmässa kl. 9.00; i Karlstad endast högmässa kl. 11.00.

• Kören övar på söndagar, i mån av körledare.
    Matej ställeföreträder Ada som körledare under hennes mammaledighet.

• Sökes någon som vill ta hand om församlingens bibliotek, så att böckerna kan lånas ut efter högmässan.

• Expeditionen är öppen tisdag kl. 16.00–17.00,
    kontakta Isolde på telefon
    054–15 44 03 för att boka tid för besök.

• Expeditionen och prästens rum har flyttat till 2:a våningen (= 1 trappa upp) och nås nu genom ingången på Eneströmsgatan 7.
    Vid behov av hiss (som finns innanför norra ingången, Tingvallagatan) vänligen ring
    054–15 44 03.

Föredrag

Söndagen den 13 oktober hålls ett föredrag om Thomas Merton efter mässan.
- Vem var han?
- Vad betyder hans tankar och gärning idag?

Föredrag och samtal i samband med kyrkkaffet, cirka klockan 12:20.
Föredragshållare Anna Leuchars, teol kand, fil kand

Inför kommande 10-årsjubileum

Gemensam städning av kyrkan

Inför kommande 10-årsjubileum vill vi se till att kyrkan är i så gott skick det går och välstädad. Vi behöver därför ha en gemensam städdag, vilken planeras avhållas lördagen den 23:e november. Kyrkan är vårt gemensamma ansvar och vi behöver alla hjälpa till att hålla den i vackert skick. Avsätt detta datum för att hjälpa till i kyrkan.